


මේ පිළිබඳව නිවැරැදිව දැනුවත්වීම පිණිස මෙසේ සිතන්න. බොහෝ දරුවන් මවුපියන්ගේ කරුණු කාරණා නිසා අසරණ වන අවස්ථාවන් අපේ සමාජයේ කොතෙකුත් තිබෙනවා.


නමුත් මෙතැනදී තවත් පැතිකඩක් තිබෙනවා. ඒ අවස්ථාවේ දී පුතා පියාට පහර දුන්නේ පියා මැරීමේ චේතනාවකින් නො වෙන්න පුළුවන්. එහෙනම් එතැන ආනන්තරික පාප කර්මයක් සිදුවන්නේ කොහොම ද?
පුතා පහර දුන්නේ පියා මරණ අදහසක් නැතිව මව බේරා ගැනීමේ අදහසින් වෙන්න පුළුවන්. නමුත් එතැන ඝාතන ක්රියාවලියක් සිදු වෙනවා. බොහෝ විට මේ පහරදීම සිදුවන්නේ තාත්තා අම්මාට කරන හිංසාව බලාගෙන ඉන්න බැරි නිසානේ. අම්මා බේරා ගන්නවා කියන අදහස පමණක් එතැන තියෙන්නත් පුළුවන්. ඒ අදහසත් සමඟ අම්මා කෙරෙහි ඇතිවන අනුකම්පාව , කරුණාව, ඉස්මතුවීම නිසා අර ඝාතන චේතනාව යටපත් වෙනවා. අම්මා බේරා ගන්නවා කියන කරුණ මත අර ප්රහාරයට ලක්වීමෙන් පියා මියයයි කියන හැඟීම වසා ගන්නවා. එහි දී තමන් කරන ක්රියාව වරදක් ලෙස නො පෙනෙන්නේ ඒ හැඟීම යටපත් වීම නිසයි. නමුත් පහරක් ගසන විට ම මරණ චේතනාව පහළ වූවානම්, එතැන දී ආනන්තරිය පාප කර්මයක් සිදුවෙනවා.




පුතෙක් තාත්තාට ප්රහාරයක් එල්ලකරන විට මරන්න නොවෙයි ගැහුවේ කියන එක බොහෝ වෙලාවකට හිත හදාගන්න කරන ප්රකාශනයක් පමණයි. අප නො දන්නවා වුණාට ඒ ප්රබල ද්වේශ සහගත ස්වභාවයත් සමඟම ම මරණ චේතනාවත් එනවාම යි.

කොළඹ බෞද්ධාලෝක මාවත
නාරද බෞද්ධ ධර්මායතනාධිපති
ශාස්ත්රපති රාජකීය පණ්ඩිත
තලල්ලේ චන්දකිත්ති හිමි

මනුෂ්ය ජාතික දරුවකු විසින් මනුෂ්ය වූ ම තමාගේ මව හෝ පියා මැරුව හොත් දෙවන ජාතියේ නො වැරදී ම විපාකය ලබන්නට සිදු වන බැවින් ආනන්තර්ය්ය කර්ම නම් වූ මාතෘඝාත පීතෘඝාත කර්ම සිදු වේ.




1. ඒලක චතුෂ්කය
2. චෞර චතුෂ්කය
3. සංග්රාම චතුෂ්කය
4. පලාල චතුෂ්කය















තෙරුවන් සරණයි !!!
අති පූජ්ය රේරුකාණේ චන්දවිමල හිමි
බෞද්ධයාගේ අත්පොත